CKZ

Profil na Facebook.com

Dziennik elektroniczny


Bierzemy udział w

Dyplom

Dyplom

Otrzymaliśmy podziękowanie od Ministra Edukacji i Nauki za udział w III edycji akcji:
Razem na Święta.

Pomoc dla Pani Ewy

Podziękowania

Ewaluacja zewnętrzna

Certyfikat ECDL

Nasza szkoła posiada
certyfikat ECDL
uprawniający do przeprowadzania egzaminów na
Europejski Certyfikat
Umiejętności Komputerowych

czytaj więcej

Egzaminy praktyczne

Miło nam poinformować, że nowo powstała pracownia kształcenia zawodowegow branży mechanicznej mieszcząca sie przy ul. Kolejowej 28 otrzymała z dniem 8 lutego 2016 r. upoważnienie do przeprowadzania części praktycznej egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie w kwalifikacji M.18 Diagnozowanie i naprawa podzespołów i zespołów pojazdów samochodowych. Jest to potwierdzenie wysokich standardów wyposażenia pracowni w najnowocześniejszy sprzęt niezbędny do kształcenia w branży mechanicznej. Pragniemy również przypomnieć, że Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego posiada upoważnienia do organizacji egzaminów z poszczególnych kwalifikacji wchodzącyh w skład zawodów fryzjer, sprzedawca, kucharz.

Informacja dla pracodawców

Zgodnie z rozporządzeniem MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu oraz na podstawie art. 120 ust. 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996, 1000, 1290, 1669 i 2245) Dyrektor Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Niepołomicach informuje co następuje:

§ 3. 2. Praktyczna nauka zawodu młodocianych jest organizowana przez pracodawcę, który zawarł z nimi umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego.

czytaj całość ...

Dzień Bezpiecznego Internetu 2020 – „Działajmy razem”


28 lutego w naszej szkole odbył się Dzień Bezpiecznego Internetu 2020 pod tegorocznym hasłem: „Działajmy razem”. Konkurs pod patronatem Burmistrza Miasta i Gminy Niepołomice przeprowadzony został dla wszystkich chętnych uczniów Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego.

Dzień Bezpiecznego Internetu obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 roku, a od 2005 roku również w naszym kraju. Jego głównym organizatorem jest Polskie Centrum Programu Safer Internet.
W tym Polsce jesteśmy jedną z 4600 szkół szkół, które brały udział w tegorocznej edycji DBI 2020. Dla porównania w ubiegłym roku zgłoszonych inicjatyw było 3977, a w roku 2018 3606, co ukazuje coroczny wzrost zainteresowania tematyką bezpiecznego korzystania z globalnej sieci wśród dzieci i młodzieży.

Dzień Bezpiecznego Internetu to wspólny cel, którym jest ciągłe uświadamianie jakim wspaniałym wynalazkiem jest Internet. Służy jako narzędzie rozrywki, samorozwoju i komunikacji między człowiekiem niezależnie od odległości, ale może być również niebezpieczny doprowadzając do tragedii rodzinnych oraz przestępstw.

Przed przystąpieniem do rozwiązania testu w formie elektronicznej dotyczącego zagadnień bezpieczeństwa w sieci oraz zasad netykiety uczniowie wzięli udział w multimedialnej prelekcji dotyczącej stalkingu – czyli uporczywego nękania drugiej osoby naruszając jej prywatność, hejtu oraz sposobów obrony i reakcji przed agresją cyfrową. Najdłuższa wspólna wymiana zdań toczyła się wokół pojawiających się faktów. W najnowszych publikacjach znajdujemy informacje, iż wraz z przenoszeniem dużej części naszej społecznej aktywności do sieci, tworzymy wielką bazę danych, która przez lata buduje nasz wizerunek i będzie wpływać na to, jak dziś i za parę lat będą nas postrzegać inni. O tym, jak ważne jest dbanie o własny wizerunek w sieci, świadczy ilość powstałych nowych serwisów, które oferują usługi w zakresie oczyszczania internetowej reputacji. Jak będzie wyglądała przyszłość skoro od kilku lat stało się modne wrzucanie do sieci zdjęć z badań USG przed narodzinami? Niebawem okaże się, że w Internecie istniejemy wcześniej niż się urodziliśmy.

Tegoroczny test w formie elektronicznej składał się z 51 pytań. Uczniowie musieli wykazać się nie tylko znajomością terminologii, ale również znajomością zapobiegania i radzenia sobie z zagrożeniami czyhającymi w globalnej sieci.
Zwycięzcą konkursu został Marek Zgórkiewicz z klasy IGe , rozwiązując test z wynikiem 82% . Na kolejnych miejscach uplasowali się: 2 miejsce – Szymon Sołek, 3 miejsce – Dawid Romaniuk, 4 miejsce – Tomasz Gawłowski.

Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom wiedzy oraz zapraszamy do udziału w kolejnym DBI 2021 również w lutym.

Organizator konkursu i inicjatywy DBI 2020 w CKZiU: Jarosław Rusek (nauczyciel geografii i informatyki)
Wygenerowano w sekund: 0.05
17,592,422 unikalne wizyty